توسعه فعالیت‎های فرهنگی، اکسیر حل همه مشکلات است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از طرح سال تحصیلی پیوسته به منظور انجام بیشتر فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه خبر داد:

توسعه فعالیت‎های فرهنگی، اکسیر حل همه مشکلات است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جلسه ی هم اندیشی کارشناسان فرهنگی پردیس های سراسر کشور، که سه شنبه 6 مهر ماه، در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، جشنواره ‎های تابستانی را نقطه آغازی برای برهوت زدایی از فعالیت های فرهنگیعنوان کرد و گفت: به منظور توسعه ی بیشتر فعالیت های فرهنگی، باید یک سال تحصیلی پیوسته طراحی کرد.


 
رپرست دانشگاه فرهنگیان از طرح سال تحصیلی پیوسته به منظور انجام بیشتر فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه خبر داد:

توسعه فعالیت‎های فرهنگی، اکسیر حل همه مشکلات است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جلسه ی هم اندیشی کارشناسان فرهنگی پردیس های سراسر کشور، که سه شنبه 6 مهر ماه، در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، جشنواره ‎های تابستانی را نقطه آغازی برای برهوت زدایی از فعالیت های فرهنگیعنوان کرد و گفت: به منظور توسعه ی بیشتر فعالیت های فرهنگی، باید یک سال تحصیلی پیوسته طراحی کرد.

دکتر مهرمحمدی، در این نشست، گردهم آمدن دست اندر کاران فرهنگی دانشگاه را طلیعه خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی نامید و گفت: امیدوارم به برکت این ایام، این گردهمایی با توفیقات و برکات ویژه همراه باشد.

وی، در ادامه، با اشاره به جشنواره های تابستانی، ادامه داد: اینکه امروز همه دور هم جمع شده ایم و به بررسی روند فعالیت خود در جشنواره‎های تابستانی پرداخته‎ایم، اقدام بسیار خوبی است و به نظر من در سایه این بازاندیشی‎ها، خودارزیابی‎ها و نقدهای درون خانوادگی است که می توانیم به مدارج بالاتر و توفیقات بالاتری دست پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، افزود: جشنواره‎ های تابستانی، آغاز خوبی برای برهوت ‎زدایی از فعالیت های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان بود و به همین واسطه می توانیم اعلام کنیم که ما دیگر به خشکسالی و برهوت فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان دچار نیستیم. اما اگر چه که این جشنواره ها باعث ایجاد طراوتی دردانشگاه شد، اما قطعا هنوز به مثابه یک فعالیت کمال‎یافته ی مطلوب نیست و برای رسیدن به کمال فرهنگی، باید بیشتر تلاش کرد. فعالیت های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان باید به قدری از نظر کمیت چشمگیر و از نظر کیفیت عمیق باشد که بتوانیم با قطعیت بگوییم در دانشگاه فرهنگیان در حال تجربه فضا و فرهنگ دانشگاهی متفاوتی در مقایسه با سایر دانشگاه ها هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه، به نقش دست اندر کاران امور فرهنگی، در تحقق این هدف اشاره کرد و خطاب به آن ها گفت: شما در بخش فرهنگی باید به قدری از خود تکاپو، تحرک، شادابی و طراوت نشان دهید و آنقدر فعالیت ‎های گسترده، فراگیر و متنوع انجام دهید که این فعالیت ها چشم هر بیننده‎ای را به خود جلب کند و آن فرهنگ دانشگاهی متفاوت دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با دانشگاه های دیگ، تبدیل به واقعیتی غیرقابل انکار شود. در واقع، ما باید بتوانیم زمینه انجام کاری کارستان را فراهم کنیم؛ چرا که کار ما تربیت معلم و شکل دادن به شخصیت معلم است.

دکتر مهرمحمدی، استفاده از لحظه لحظه ی زمان‎ ها و همه فضاهای ممکن برای تکوین شخصیت دانشجومعلمان را یکی از راه‎های فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام این امر بزرگ عنوان کرد و افزود: در این راه به دنبال طراحی یک سال تحصیلی پیوسته هستیم. به این ترتیب که نه تنها 9 ماه تحصیلی متعارف، که تقویم همه دانشگاه‎های کشور را رقم زده، بلکه 3 ماه تعطیلی را هم به نام فعالیت‎های اجتماعی و فرهنگی سند زده و ثبت کنیم تا این 3 ماه بر حسب علائق و نیازهای دانشجو – معلم ها و با مدد ظرفیت‎های ملی بالفعل کشور، تبدیل به فصلی فرصت ساز شود.

وی، ادامه داد: از آنجایی که ما به تنهایی نمی‎توانیم از عهده ی این مهم بر بیاییم، تفاهم نامه‎ هایی با سازمان‎ها و نهادهای ذیربط مانند سازمان جوانان، وزارت ورزش، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... منعقد کرده‎ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های ملی را در ایجاد نقشه ای مملو از فرصت های یادگیری، رشد و شایستگی در فصل تابستان، به کار بگیریم. به گونه ای که هر فردی که از بیرون به دانشگاه فرهنگیان می نگرد، بگوید در این 3 ماه دانشگاه تربیت معلم هم تعطیل است، اما کار تربیت معلم تعطیل نشده است.

دکتر مهرمحمدی، با بیان این مطلب که در بودجه سال آینده، ردیفی مستقل برای ساماندهی سال تحصیلی پیوسته گنجانده خواهد شد، افزود: در بودجه سال 94، از همکاران خود در تدارک طراحی بودجه خواسته‎ ایم که اعتباری فراتر از اعتبارات فرهنگی را به این امر اختصاص بدهند به طوری که ساماندهی سال تحصیلی پیوسته، بودجه‎ای مستقل داشته باشد. باور ما این است که تنها در این صورت می‎توانیم بگوییم دانشگاهی هستیم که در آن، فرهنگ دانشگاهی تحت تاثیر فعالیت‎های فرهنگی است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با مهم برشمردن تخصیص سرانه فرهنگی و شکل‎گیری شورای فرهنگی، گفت: اکسیر حل همه ی مشکلات، توسعه ی فعالیت های فرهنگی است. این فعالیت‎ ها می‎تواند روح تازه‎ای بر همه ی فعالیت های آموزشی و آکادمیک دانشگاهی حاکم کند.

در پایان سخنان دکتر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، از خانم کاویان و آقای خدادادی از استان مازندران، آقای پیروزنیا و خانم تفرجی از استان فارس، آقایان باوجدان و سفیدگر و همچنین خانم فتاحی از استان خراسان رضوی، خانم حسین‎آبادی از استان گلستان، خانم وردی و آقای معماری از استان خوزستان، آقای دریایی از استان بوشهر، آقای چاووشی از شهرستان های استان تهران، خانم وفایی از استان لرستان، خانم عابدی و آقای بستانی از استان سیستان و بلوچستان، آقای معصومی از استان مرکزی، خانم منوچهری از استان همدان، خانم داوری از استان مرکزی و آقای مریدی از خراسان شمالی، به دلیل بیشترین تعداد دانشجو معلم راه‎ یافته از پردیس در جشنواره های مختلف تابستانی و همچنین تعداد امتیازات کسب شده، تقدیر شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
الهه چهارشنبه 14 آبان 1393 ساعت 16:57 http://elahe-biology.blogfa.com/http://

سلام با افتخار لینک شدید

ممنون از حضور گرم شما...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.