بازنگری برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد
بازنگری برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از بازنگری برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازنگری برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بحث بازنگری برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته از مهمترین برنامه معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه 16 رشته در دوره کارشناسی پیوسته فرهنگیان در حال اجراست، گفت: بیش از 50 هزار نفر در دوره‌های کارشناسی پیوسته این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

موسی‌پور ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های علمی و اجرای سند تحول آموزش و پرورش نیاز به بازنگری در برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی پیوسته احساس می‌شود؛ از سویی اساس‌نامه‌ دانشگاه نیز پیش‌بینی 8 واحد کارورزی برای دانشجویان این دوره را الزامی کرده است به همین دلیل بازنگری برنامه‌های درسی مد نظر قرار گرفت.

موسی‌پور افزود: 16 رشته درسی توسط بیش از 150 نفر از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه در حال بازنگری است و حدود 300 نفر از اساتید دانشگاه‌ها نیز در زمینه سرفصل‌نویسی و مشاوره دادن فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سرفصل کار یک برنامه 150 واحدی است که 23 درصد برنامه‌ها اسلامی و معارف اسلامی است و 72 درصد نیز به برنامه‌های اختصاصی و دروس تربیتی و موضوعی اختصاص دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: بنا داریم از طریق این برنامه به شایستگی‌های مورد نظر تربیتی ، علمی‌، محتوایی و عمومی دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: بر اساس این برنامه دانشجو معلمان دو سال ر ا به صورت مستمر در مدارس به مدت 8 ساعت یا دو روز در هر نیم سال در مدرسه حضور خواهند یافت.

وی از اجرای طرح کارورزی ورودی‌های سال 91 در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در هر نیم‌سال 8 ساعت در مدرسه حضور خواهند داشت که دو روز در مدرسه ابتدایی و یک روز در مدرسه متوسطه است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.