15 پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان جشنواره فیلم رشد

15 پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان جشنواره فیلم رشد

تهران - ایرنا - معاون دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی وزیرآموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین بار 15 پردیس دانشگاه فرهنگیان فیلم های چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم رشد را برای دانشجو معلمان به نمایش می گذارند.

یدالله کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای آشنایی هر چه بیشترفرهنگیان از بدو دانشجویی با فیلم های آموزشی صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: دانشجو معلمان با دیدن این فیلم های آموزشی می آموزند که در زمان سکانداری کلاس درس و مدرسه چگونه می توانند از محتوای فیلم ها در صحنه آموزشی استفاده کنند. 



** 1200 فیلم ایرانی و خارجی در جشنواره چهل و چهارم 

قائم مقام دبیر جشنواره فیلم رشد از حضور 1200 فیلم ایرانی و خارجی در چهل و چهارمین دوره جشنواره خبر داد و گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه 215 اثر خارجی و بقیه ایرانی هستند. 

وی اظهار داشت: تعداد هنرمندانی که در پایگاه اینترنتی جشنواره ثبت نام کرده اند 1400 نفر است که در روزهای آینده فیلم های خود را در اختیار دبیرخانه قرار می دهند. 

کریمی تصریح کرد: در ابتدا انتشار فراخوان جشنواره، سه هزار ایمیل به منظور دعوت از هنرمندان خارج از کشور برای رایزنان فرهنگی، مراکز علمی فرهنگی و تولید کنندگان موسسات تولید فیلم آموزشی ارسال شد. 

وی با بیان اینکه همچنین فرم فراخوان جشنواره دراختیار هنرمندان داخل کشور قرار گرفت، ادامه داد: امسال برای اولین بار این فرم به صورت الکترونیکی ارایه شد و هنرمندان باید با تکمیل آن، کد تعیین شده برای خود را همراه اثر به دبیرخانه ارسال می کردند. 

معاون دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود بیان کرد: با تشکیل هیاتی از سوی دبیرخانه، کار پالایش اولیه فیلم ها انجام شد و این هیات کار اصلی خود را از 16 شهریورماه با ترکیب 13 نفر آغاز کرده است. 

کریمی با بیان این جمله که برای طراحی پوستر جشنواره نیز از 30 هنرمند برای ارایه ایده و طرح خود دعوت کردیم، اضافه کرد: کار ساخت و طراحی پوستر و تیزر تبلیغاتی جشنواره به زودی شروع می شود. 

چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد از 23 تا 30 آبان برگزار می شود.این جشنواره شامل بخش هایی چون داستانی کوتاه و داستانی بلند، مستند علمی و آموزشی، پویانمایی و دو بخش ویژه دانش آموزان فیلم ساز و فرهنگیان فیلم ساز است. 

قائم مقام دبیر جشنواره فیلم رشد اظهار داشت: داوران در هر گروه از 23 آبان همزمان با اولین روز برگزاری جشنواره، فیلم ها را به قضاوت می نشینند. 

کریمی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 200 مرکز آموزشی شهر تهران و تعدادی از سالن های سینمایی و کانون های فرهنگی و تربیتی فیلم های جشنواره اکران شد که امسال نیز در همین تعداد سالن، فیلم ها را اکران خواهیم کرد. 

وی افزود: سال گذشته 21 استان میزبان جشنواره رشد بود و در مجموع بیش از چهار میلیون دانش آموز از جشنواره دیدن کردند. 

انتهای پیام /* 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.